/Files/images/slayd1_16_0.png

9 питань про обов’язки класного керівника

Правила роботи з тривожними дітьми

1. Уникайте змагань і яких-небудь видів робіт, що враховують швидкість.
2. Не порівнюйте дитину з іншими дітьми.
3. Довіряйте дитині, будьте з ним чесними і приймайте його таким, який він є.
4. Частіше використовуйте тілесний контакт, вправи на релаксацію.
5. Сприяйте підвищенню самооцінки дитини, частіше хваліть його, але так, щоб він знав за що.
6. Частіше звертайтеся до дитини по імені.
7. Демонструйте зразки упевненого поводження, будьте у всьому прикладом дитині.
8. Не пред'являйте до дитини завищених вимог. Якщо дитині важко дається який-небудь навчальний предмет, краще зайвий раз допоможіть йому і надайте підтримку, а при досягненні навіть найменших успіхів, не забудьте похвалити.
9. Будьте послідовні у вихованні дитини. Не забороняйте без усяких причин того, що дозволяли раніш.
10. Намагайтеся робити дитині менше зауважень.
11. Використовуйте покарання лише в крайніх випадках. Не принижуйте дитину, караючи його.
12. Спілкуючись з дитиною, не підривайте авторитет інших значимих дорослих людей.
13. Запасіться терпінням, тому що миттєвих результатів домогтися важко.
14. Якщо страхи в дитини не проходять і мають нав'язливий характер, зверніться до допомоги фахівця.

Правила роботи з гіперактивними дітьми

1. Роботу з гіперактивною дитиною будувати індивідуально.
2. По можливості ігнорувати зухвалі вчинки дитини із синдромом дефіциту уваги і заохочувати його гарне поводження.
3. Під час уроків доцільно обмежити до мінімуму відволікаючі фактори. Цьому може сприяти, зокрема, оптимальний вибір місця за партою: для гіперактивної дитини - в центрі класу напроти дошки.
4. Надавати дитині можливість швидкого звертання за допомогою до вчителя у випадках утруднення.
5. Навчальні заняття будувати по чітко розпланованому, стереотипному розпорядку.
6. Завдання, пропоновані на уроці, писати на дошці.
7. На визначений відрізок часу дається тільки одне завдання.
8. Дозувати учню виконання великого завдання, пропонувати його у виді послідовних частин і періодично контролювати хід роботи над кожною з частин, вносячи необхідні корективи.
9. Під час навчального дня передбачати можливості для рухової "розрядки": заняття фізичною працею, спортивні вправи.

Правила роботи з агресивними дітьми

1. Пред'являючи дитині свої вимоги, враховуйте не свої бажання, а його можливості.
2. Гасіть конфлікт ще в зародку, направляючи інтерес дитини в інше русло.
3. Учіть дитину правильному спілкуванню з однолітками і дорослими.
4. Розширюйте кругозір дитини.
5. Включайте дитину в спільну діяльність, підкреслюючи його значимість у виконуваному.
6. Ігноруйте легкі прояви агресивності дитини, не фіксуйте на ній увагу навколишніх.
7. Встановіть строгу заборону на агресивні дії дитини. Намагайтеся зрозуміти причини протесту й опору дитини і виключіть їх.

Боротися з агресивністю потрібно:

1. Терпінням;
2. Поясненням: пояснюйте дитині, чому його поводження неправильне, але будьте гранично коротким.
3. Відволіканням. Постарайтеся запропонувати дитині що-небудь більш привабливе, чим те, що він намагається робити.
4. Неквапливістю. Не кваптеся карати дитину, почекайте, поки вчинок повториться.
5. Нагородами. Якщо ви похвалили дитину за гарне поводження, замість того, щоб вважати його звичайним, то одне це розбудить у ньому бажання ще раз почути вашу похвалу.
Кiлькiсть переглядiв: 284

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.